Ana içeriğe atla

Kayıtlar

şaafilik kurucusu kimdir?

Müslümanlıkta Sünniler'in ayrıldığı 4 mezhepten biridir; ortaya çıkış bakımından üçüncüsüdür, bu mezhepten olanların sayısı bakımından da, Hanefilik'ten sonra ikinci gelir. Sünni Müslümanların yüzde 29 kadarı Şafii'dir (Bk. Sünnilik). Bu mezhep adını, kurucusu olan İmam Ebu Abdullah Muhammed Şafi'den almıştır. Bu büyük hukuk bilgini 767'de Güney Filistin'de Gazze'de doğmuş, 820'de 53 yaşında Kahire'de ölmüştür. Mısır, Sudan, Doğu Afrika Müslümanlan'nın çoğunluğu, Hindistan, Pakistan, indonezya, Malezya ve Çin'de önemli azınlık Şafii'dir. Şafii hanedanlarının en ünlüsü Eyyubiler'dir. Salâhattin Eyyubî soyundan gelen bu hanedan XIV. yüzyılaa saltanat sürmüştür (Bk. Eyyubller! Salâhattin Eyyubî).

şahmeran nedir? şahmeran özellikleri

Bir kertenkele çeşididir. "Uzun kuyruklu şahmeran" denen çeşidinin boyu 60 sm.'ye yaklaşır. Erkeklerinin başında, sırtında, kuyruğunda dikenli, araları ince deriyle kapalı yeleler vardır. Korkunç görünüşünün tersine, zararsız bir hayvandır. Vücudu çok hafif, ayaklarının hareketleri de çok hızlı olduğundan, suyun üzerinde uzunca bir süre yürüyebilir. Ayrıca Orta Amerika'da yasayan "miğferli şahmeran" denilen bir çeşid daha vardır. Şahmeran böcek, solucan, Çekirge gibi hayvanları yiyerek beslendiği için çiftçilere yararlı bir hayvandır. Ormanlarda, kuytu yerlerde yaşar.

penguen özellikleri nelerdir?

Ormanlarda, çavlarda, tarlalarda yaşayan yırtıcı bir kuştur. Kahverengi tüyleri vardır. 800 gr. kadar ağırlığın-dadır. Gündüzleri avlanır, fare, köstebek, kurbağa, kertenkele, ufak yılanlar, tavşan, kuş, solucan, salyangoz, böcek yer. Göçücü kuşlardandır. Kimisi Kuzey Avrupa'dan Güney Fransa, italya, Yugoslavya ve ispanya' ya göç eder. Seyrek olarak Akdeniz'i geçenleri de bulunur. Şahinler tarlalardaki zararlı hayvanları yedikleri için tarım için faydalı sayılır. Yurdumuzda "kızıl şahin", "paçalı şahin" gibi çeşitleri de bulunur.

şah cihan kimdir?

Hindistan Türk imparatorluğu'nun Timuroğulları hanedanından 5. hükümdarıdır. Asıl adı Şeha-beddin Muhammed' tir. Dünya Şahı anlamına "Şah-i Cihan" denilmiştir. Cihangir Şah'ın (1605-1627) oğludur. Lâhur'da doğdu. Babası ölünce, 1627'de tahta geçti, 1658'e kadar 31 yıl saltanat sürdü. Şah Cihan gençliğinde Dekken ve G uca raf ta genel valilik yapmıştı. Devlet işlerinde tecrübesi büyüktü. Özbek Türkieri'ni Afganistan'dan uzaklaştırdıktan sonra Güney Hindistan'daki Nizam-Şah devleti üzerine yürüdü; 1631'de bu devlet, Timuroğutları' nın yüksek egemenliğini tanıdı, 1633'te de, tamamen Tim urlu İmparatorluğu'na katıldı. 1636'da Güney Hindistan'daki kudretli Türk devletleri Kutb-Şah Krallığı ile Adil - Şah İmparatorluğu da Agra'nın yüksek egemenliğini tanıdılar. 1637'de Tibet seferi yapıldı. Ertesi yıl Kandehar şehri iran Türk-Safevi' imparatorluğundan geri alındı. 1639'da Şah Cihan, "Kabil'e gel

türkiye manyetik alan değerleri nasıl

Dünya, zamana ve mekana bağlı olarak değişen bir manyetik alana sahip. İnsanların da bir manyetik alan değeri var. Insanlann ve yerkürenin manyetik alan değeri uyumlu olursa, daha sağlıklı yaşıyor ve daha hızlı öğreniyoruz! Denge ve uyum bozulursa şu rahatsızlıklar baş gösteriyor: Bağışıklık sisteminin çökmesi, çok sık hastalığa yakalanma, genç yaşta kalp krizi, beyin tümörlerinde artış ve göz hastalıkları, akut ve kronik ağrılar, enerji eksikliği, ba ağrısı ve yorgunluk. Bu bilgiden yola çıkan Turizm araştırmacısı ve yazar Ertuğrul Şahin, illerin manyetik alan değerlerinin eğitim-öğretim kalitesini yükseltebileceğini ifade ediyor. Beynimizde öğrenme ile ilgili aksonların manyetik alanlara karşı korumasız olan kafatasımız nedeniyle çevrenin manyetik alanından doğrudan etkilendiğini belirten Şahin, hücrelerimizin manyetik alanla beslenen ve yenilenen motorlar olduğunu söylüyor. Türkiye zengin bor yatakları nedeniyle oldukça yüksek değerde bir manyetik alana sahip. Şehirlerin

iş yerinde verim arttırma teknikleri

■ Yöneticilerin örnek olduğu, saygının ve güvenin yaygınlaştırıldığı bir yönetim anlayışının tesisi, ■ Yenilikçi bir yapının ve sürekli gelişmenin egemen olduğu bir yapının inşaası, ■ Şirketin bütün çalışanları tarafından paylaşılan kurum kültürünün dokunması, ■ Departmanlar arası duvarların yıkılıp savaşların bitirildiği, insan tabiatına uygun ve coşku dolu bir ortamın oluşması, ■ Çalışanlar arası sevginin, saygının, güvenin, yardımlaşmanın ve dayanışmanın oluşturulduğu takımlarla enerjinin sinerjiye dönüştürülmesiyle çalışanlann yüzlerinin ve yüreklerinin güldürülmesi, ■ İnsanların heves ve heyecanlarının kırılmadığı bir çalışma şekli, ■ Çalışanların konuştuklarından sorgu- lanmadığı bir ortamın yapılmasıyla üretkenliğin artırılması, ■ İşletmenin çalışanlarından, işletmenin muhatap olduğu bütün kişilere herkesin memnun edildiği ve bütün faaliyetlerde kalbe endeksli kılman bir gönül birliğinin yapılandırılması, ■ Çalışanları işletmelerine gönülden bağlamanın he

divan edebiyatı kıyafetleri yüz okuma

Dış görünüşü, göz, saç rengini inceleyerek insanlann huylarına dair çıkarımlar yapan bilim Osmanlı'da "İlmü-I kıyafet'ül beşer" ve "İlmü'l feraset" adıyla anılır. Öte yandan, dış görünüşün iç dünyayı yansıtacağı fikri, Divan edebiyatında "kıyafet-name" denilen metinlerin hazırlanmasına yol açmıştır. XV. yüzyılda yaşayan Akşemsettin'in küçük oğlu Hamdullah Hamdi'nin Kıyafetna-me'si bu eserlerin en bilinenidir. XVIII. yüzyıl ozanı İbrahim Hakkı'nın Marifetname'si ise oldukça meşhur başka bir kıyafetnamedir. Kıyafetnameler, kumral, siyah saçları, siyah gözleri över. Bu özelliklere sahip kişilere akıllılık, sabır, zekâ gibi nitelikler yakıştırır. Küçük başı akıl azlığına, büyük başı zekiliğe, uzun dili budalalığa işaret gösterir. Parmaklar, dişler, burun, dil, dudaklar, tırnaklar, kulaklar, benler, saçlar, hatta tüyler, renk, şekil, kalınlık ve incelik bakımından anlamlandırılır. Kıya-fetnamelere göre güzellik öğesi sayıl