Ana içeriğe atla

türkiye manyetik alan değerleri nasıl

Dünya, zamana ve mekana bağlı olarak değişen bir manyetik alana sahip. İnsanların da bir manyetik alan değeri var. Insanlann ve yerkürenin manyetik alan değeri uyumlu olursa, daha sağlıklı yaşıyor ve daha hızlı öğreniyoruz!

Denge ve uyum bozulursa şu rahatsızlıklar baş gösteriyor: Bağışıklık sisteminin çökmesi, çok sık hastalığa yakalanma, genç yaşta kalp krizi, beyin tümörlerinde artış ve göz hastalıkları, akut ve kronik ağrılar, enerji eksikliği, ba ağrısı ve yorgunluk.






Bu bilgiden yola çıkan Turizm araştırmacısı ve yazar Ertuğrul Şahin, illerin manyetik alan değerlerinin eğitim-öğretim kalitesini yükseltebileceğini ifade ediyor. Beynimizde öğrenme ile ilgili aksonların manyetik alanlara karşı korumasız olan kafatasımız nedeniyle çevrenin manyetik alanından doğrudan etkilendiğini belirten Şahin, hücrelerimizin manyetik alanla beslenen ve yenilenen motorlar olduğunu söylüyor.

Türkiye zengin bor yatakları nedeniyle oldukça yüksek değerde bir manyetik alana sahip. Şehirlerin manyetik alan değerleri yıl içinde değişiklik gösteriyor ve bu durum öğrencilerin öğrenme düzeylerini etkiliyor.
Ertuğrul Şahirfin, öğrenmeyi daha kolay hale getirmek için önerisi ise illerin manyetik alan değerlerinin hangi aylarda en aza indiğinin bilinmesi ve yıllık tatillerin bu dönemde yapılması. Ayrıca manyetik alan değerinin düşük olduğu bölgelerde alternatif öğretme yöntemleri uygulanabilir, eğitim faaliyetlerine yoğunluk verilebilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

tren çeşitleri nedir

Lokomotif kelimesi birçok kişiye buhar makinası olarak bilinen çelik ve dumandan meydana gelmiş büyük bir karışımı hatırlatır. Maalesef, günümüzde buharlı lokomotiflerin de (bir kaç istisna dışında) dinozorlar gibi nesilleri tükenmiştir. Tekerlekli sıcak su kazanına benzeyen 1804'deki Trevithick lokomotifinden. Union Pacific'in 1941'de yaptığı 600 tonluk büyük "Big Boy" u dünyanın buharlı lokomotiflerinin çoğu gibi, demiryolu istasyonlarından hurdalıklara giderek, yerlerini daha güçlü ve daha verimli makinalara bırakmışlardır. --> Lokomotif Çeşitleri Lokomotifler trenleri çeken makina-lardır. Modern lokomotiflerin dizel veya elektrik güçlü oldukları düşüncesi yaygındır. Ancak bu tam anlamıyla doğru sayılmaz, hemen hemen bütün dizel tipi lokomotifler çeri (bir lokomotifin çekme kuvveti) elektrik motorlarıyla üretirler. Motorlarını çalıştırmak üzere dışarıdaki bir kaynaktan (üzerindeki telden üçüncü raydan) elektrik alan lokomotife elektrikli lokomotif den...

Meryem Ana Kilisesi, Kılıçlar Kuşluk Kilisesi

Tokalı Kilisesinin arkasındaki sırtta, Açık Hava Müzesine yaklaşık 250m. uzaklıkta. Kılıçlar Kilisesi'nin güneyindeki dik yamaçta yer alır. Net enlemesine dikdörgen planlı farklı genişlik ve yükseklikteki iki beşik tonozla örtülüdür. Kilise aziz figürleri ve incil siklusu-nun dört sahnesini içermektedir. Sahneleri; Deesis, Bey tül I ahim e yolculuk, Doğum, îsa çarmıhta, Meryem'in ölümü ve aziz tasvirleri.

elektrikli trenler nedir

Elektrikli lokomotifler ilk olarak 19. yüzyılın sonunda kullanılmaya başladı ve Batı Avrupa ile Japonya'da büyük yaygınlık kazandı. İtalya'daki demiryolları ise 1902'de elektrikli tren çalıştırmaya başladılar. Elektrikli lokomotifler dizel lokomotiflerden daha ucuz, daha verimli ve daha az kirleticidirler. En büyük mahzuru ise, elektrikli demiryolunu, kuvvet merkezi, tali merkez ve havai teller ile kurma ve bakım maliyetinin yüksekliğidir. Elektrikli lokomotifler elektrik enerjisini üzerlerindeki tellerden bir pantograf ile (makinist yerinin üstünde bulunan katlanabilir, elmas-şekilli bir cihaz) alırlar. Modern sistemlerin çoğunda, tellerin taşıdığı alternatif akım 25.000 volttur (50 veya 60 hz. yani devir/sn.) Amerika Birleşik Devletleri'-nin kuzeyinde ise demiryolu ağı 11.000 volt ve 25 Hertz taşır. Lokomotif içinde elektrik akımı önce -genellikle silisyumlu doğrultucular kullanılarak- alçak-gerilim doğru akıma çevrilir. ' Lokomotifin her bir dingil üzerinde bul...