Ana içeriğe atla

maden çeşitleri hakkında

Toprağın Kapsadığı Madenlerin İncelenmesi
Simon Patino adlı Bolivyalı bir yerlinin bir teneke damarına ayağının takılıp bir gecede dünyanın teneke kralı olduğu günler çok gerilerde kalmıştır. İnsanoğlu şimdi dünyanın kabuğunu yüzyıllardır kazanmaktadır ve yüzeydeki madenlerin çoğu tükenmiştir.
Modern araştırmalarda, bir uzmanlar grubu kazılacak alan hakkında geniş bilgi toplar. Tüm mevcut jeolojik bilgiler derlenir ve yüzey şekilleri haritası çıkarılır.

Jeokimyasal araştırma adlı bir işlemde, kayalar kimyasal olarak analiz edilir ve değerli madenler bulundurup, bulundurmadıkları saptanır. Bunun yanı sıra çeşitli jeofiziksel araştırma yöntemleri vardır, örneğin sismik metot uygulamasında alçak frekanslı dalgalar yeryüzü kabuğundan geçirilerek yeraltı yapısı tespit edilir.Manyetik metodlarla demir cevheri gibi manyetik parçaların varlığı belirlenir. Elektriksel metodlar iletken madenlerin tespitine yardımcı olur; yerçekimi metodları kayaların yoğunluğunu belirlemek için kullanılır, Geiger iğrileri radyoaktif madenlerin çıkarılmasına yarar. Burgu ile delme de yeraltı hakkında daha fazla bilgi toplanmasında kullanılır.
Elmas burgular genellikle çekirdek adı verilen silindirik kaya cevheri örnekleri elde etmede kullanılır ve modern araştırma yöntemlerinde yeni sayılan bir teknik de uzaktan algılamadır. Bu yöntem uydulardan çekilen çeşitli fotoğraflar ile yerden görülmesi
zor olan yüzey şekillerini ortaya koyar. Bu çeşitli teknikler kullanılarak elde edilen bulgular dikkatle incelenerek maden çıkarma işinin ekonomik olarak değip değmeyeceğine, cevherin değeri-nin madeni çıkarmak için harcanan paradan çok mu olduğuna bakılır. Eğer değiyorsa, hangi metod en uygundur. Bütün bu hassas modern araştırma tekniklerine rağmen madencilik hala riskli bir iştir; 100 girişimden ancak birisi tam bir başarıya ulaşır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

tren çeşitleri nedir

Lokomotif kelimesi birçok kişiye buhar makinası olarak bilinen çelik ve dumandan meydana gelmiş büyük bir karışımı hatırlatır. Maalesef, günümüzde buharlı lokomotiflerin de (bir kaç istisna dışında) dinozorlar gibi nesilleri tükenmiştir. Tekerlekli sıcak su kazanına benzeyen 1804'deki Trevithick lokomotifinden. Union Pacific'in 1941'de yaptığı 600 tonluk büyük "Big Boy" u dünyanın buharlı lokomotiflerinin çoğu gibi, demiryolu istasyonlarından hurdalıklara giderek, yerlerini daha güçlü ve daha verimli makinalara bırakmışlardır. --> Lokomotif Çeşitleri Lokomotifler trenleri çeken makina-lardır. Modern lokomotiflerin dizel veya elektrik güçlü oldukları düşüncesi yaygındır. Ancak bu tam anlamıyla doğru sayılmaz, hemen hemen bütün dizel tipi lokomotifler çeri (bir lokomotifin çekme kuvveti) elektrik motorlarıyla üretirler. Motorlarını çalıştırmak üzere dışarıdaki bir kaynaktan (üzerindeki telden üçüncü raydan) elektrik alan lokomotife elektrikli lokomotif den...

Meryem Ana Kilisesi, Kılıçlar Kuşluk Kilisesi

Tokalı Kilisesinin arkasındaki sırtta, Açık Hava Müzesine yaklaşık 250m. uzaklıkta. Kılıçlar Kilisesi'nin güneyindeki dik yamaçta yer alır. Net enlemesine dikdörgen planlı farklı genişlik ve yükseklikteki iki beşik tonozla örtülüdür. Kilise aziz figürleri ve incil siklusu-nun dört sahnesini içermektedir. Sahneleri; Deesis, Bey tül I ahim e yolculuk, Doğum, îsa çarmıhta, Meryem'in ölümü ve aziz tasvirleri.

elektrikli trenler nedir

Elektrikli lokomotifler ilk olarak 19. yüzyılın sonunda kullanılmaya başladı ve Batı Avrupa ile Japonya'da büyük yaygınlık kazandı. İtalya'daki demiryolları ise 1902'de elektrikli tren çalıştırmaya başladılar. Elektrikli lokomotifler dizel lokomotiflerden daha ucuz, daha verimli ve daha az kirleticidirler. En büyük mahzuru ise, elektrikli demiryolunu, kuvvet merkezi, tali merkez ve havai teller ile kurma ve bakım maliyetinin yüksekliğidir. Elektrikli lokomotifler elektrik enerjisini üzerlerindeki tellerden bir pantograf ile (makinist yerinin üstünde bulunan katlanabilir, elmas-şekilli bir cihaz) alırlar. Modern sistemlerin çoğunda, tellerin taşıdığı alternatif akım 25.000 volttur (50 veya 60 hz. yani devir/sn.) Amerika Birleşik Devletleri'-nin kuzeyinde ise demiryolu ağı 11.000 volt ve 25 Hertz taşır. Lokomotif içinde elektrik akımı önce -genellikle silisyumlu doğrultucular kullanılarak- alçak-gerilim doğru akıma çevrilir. ' Lokomotifin her bir dingil üzerinde bul...