Dizel Lokomotifler ve dizel motorlar
Dizel lokomotifi farklı olarak kendi elektrik güç santralını gövdesi içinde kurmuştur. Dizel motoru havayı silindir içine emerek sıkıştırır. Sıkıştırılan hava o kadar ısınmış olur ki, hazneye gıreı dizel yakıtını bir kıvılcıma gere* kalmadan ateşleyebilir. Bu ateşleme^ iki veya dört zamanlı motorlarda 36W beygir gücü üretebilir.
Dizel motoru genellikle mekanik enerjiyi, doğru akıma çeviren bir j jeneratöre veya alternatif akıma çeviren bir alternatöre bağlanır. Elektrik bu durumda elektrikli lokomotiflerde olduğu gibi dingillere bağlı olan elektrik motorlarını çalıştırır. Alternatif akım sistemleri daha verimli ve çalışma sırasında daha masrafsız, olarak daha yüksek beygir gücü kapasitesine ulaşabilirler.
Bazı dizel lokomotiflerinde, özellikle Alman dizaynında, güç elektriğe çevrilmek yerine, yağla dolu bir haznedeki türbini işletmek için santrifüj pompa bulunduran bir hidrolik tahrik mekanizmasından tekerleklere güç ileten bir tahrik mili kullanılır.
Modern lokomotif dizaynı daha fazla
verim ve daha arttırılmış çekme (cer) j kuvveti göstermektedir. Örnek olarak, son zamanlardaki modeller, tekerleklerin kaymasını azaltmak üzere radar ile donatılmışlardır. Radar aleti raylar üzerinde tekerleğin kayabileceği noktaları göz önüne alır, daha iyi bir çekme vermek üzere demir yoluna otomatik olarak kum boşaltır. İmalatçılara göre. bu basit görünen gelişme, lokomotiflerin yük çekebilirliğini yüzde 33 arttırmıştır.
Lokomotif kelimesi birçok kişiye buhar makinası olarak bilinen çelik ve dumandan meydana gelmiş büyük bir karışımı hatırlatır. Maalesef, günümüzde buharlı lokomotiflerin de (bir kaç istisna dışında) dinozorlar gibi nesilleri tükenmiştir. Tekerlekli sıcak su kazanına benzeyen 1804'deki Trevithick lokomotifinden. Union Pacific'in 1941'de yaptığı 600 tonluk büyük "Big Boy" u dünyanın buharlı lokomotiflerinin çoğu gibi, demiryolu istasyonlarından hurdalıklara giderek, yerlerini daha güçlü ve daha verimli makinalara bırakmışlardır. --> Lokomotif Çeşitleri Lokomotifler trenleri çeken makina-lardır. Modern lokomotiflerin dizel veya elektrik güçlü oldukları düşüncesi yaygındır. Ancak bu tam anlamıyla doğru sayılmaz, hemen hemen bütün dizel tipi lokomotifler çeri (bir lokomotifin çekme kuvveti) elektrik motorlarıyla üretirler. Motorlarını çalıştırmak üzere dışarıdaki bir kaynaktan (üzerindeki telden üçüncü raydan) elektrik alan lokomotife elektrikli lokomotif den...
Yorumlar
Yorum Gönder