Ana içeriğe atla

İtalyanca örnek cümleler

• Aki aspetta mi a Ankara. Ali beni Ankara’da bekliyor.
• İo aspetto ti a Roma. Seni Roma’da bekliyorum.
• İo Aspetto ti alla banca. Seni bankada bekliyorum. [la banca]
• Perche vai a Ankara? Niçin Ankara’ya gidiyorsun?
• Perche io abito a Ankara. Çünkü Ankara’da ikamet ediyorum.
• Dove abiti? Nerede ikamet ediyorsun?
• İo abito a İzmit. İzmit’te ikamet ediyorum.
• Dove aspetti mi? Beni nerede bekliyorsun?
• Aspetta ti alla fermata. Seni durakta bekliyorum. [la fermata]
• Aspetto ti a Ankara oggi. Bugün seni Ankara’da bekliyorum.
• Aspetto ti a Ankara domani.
• Aspetto ti a Ankara stasera.
• Aspetto ti a Ankara alle sei.
• Aspetto ti a Ankara mercoledi. Çarşamba günü seni Ank. bekli.
• İo non sono qua. (burada değilim.)
• İo sono qua. (buradayım)
• Aki aspetta mi a Ankara. Ali beni Ankara’da bekliyor.
• İo aspetto ti a Roma. Seni Roma’da bekliyorum.
• İo Aspetto ti alla banca. Seni bankada bekliyorum. [la banca]
• Perche vai a Ankara? Niçin Ankara’ya gidiyorsun?
• Perche io abito a Ankara. Çünkü Ankara’da ikamet ediyorum.
• Dove abiti? Nerede ikamet ediyorsun?
• İo abito a İzmit. İzmit’te ikamet ediyorum.
• Dove aspetti mi? Beni nerede bekliyorsun?
• Aspetta ti alla fermata. Seni durakta bekliyorum. [la fermata]
• Aspetto ti a Ankara oggi. Bugün seni Ankara’da bekliyorum.
• Aspetto ti a Ankara domani.
• Aspetto ti a Ankara stasera.
• Aspetto ti a Ankara alle sei.
• Aspetto ti a Ankara mercoledi. Çarşamba günü seni Ank. bekli.
• İo non sono qua. (burada değilim.)
• İo sono qua. (buradayım)
• Con chi parli? Kiminle konuşuyorsun?
• Con chi parla? Kimle konuşuyor?
• Con chi parla Ali? Ali kimle konuşuyor?
• Con chi parlete? Kimle konuşuyorsunuz?
• Ali parla con Ahmet. Ali, Ahmet ile konuşuyor.
• İo parlo con Ahmet. Ahmet ile konuşuyorum.
• İo parlo con te. Senle konuşuyorum.
• Tu parli con me. Benimle konuşuyorsun.
• Con che scrivi? Ne ile yazıyorsun?
• Scrive con la pena. Kalemle yazıyorum

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

tren çeşitleri nedir

Lokomotif kelimesi birçok kişiye buhar makinası olarak bilinen çelik ve dumandan meydana gelmiş büyük bir karışımı hatırlatır. Maalesef, günümüzde buharlı lokomotiflerin de (bir kaç istisna dışında) dinozorlar gibi nesilleri tükenmiştir. Tekerlekli sıcak su kazanına benzeyen 1804'deki Trevithick lokomotifinden. Union Pacific'in 1941'de yaptığı 600 tonluk büyük "Big Boy" u dünyanın buharlı lokomotiflerinin çoğu gibi, demiryolu istasyonlarından hurdalıklara giderek, yerlerini daha güçlü ve daha verimli makinalara bırakmışlardır. --> Lokomotif Çeşitleri Lokomotifler trenleri çeken makina-lardır. Modern lokomotiflerin dizel veya elektrik güçlü oldukları düşüncesi yaygındır. Ancak bu tam anlamıyla doğru sayılmaz, hemen hemen bütün dizel tipi lokomotifler çeri (bir lokomotifin çekme kuvveti) elektrik motorlarıyla üretirler. Motorlarını çalıştırmak üzere dışarıdaki bir kaynaktan (üzerindeki telden üçüncü raydan) elektrik alan lokomotife elektrikli lokomotif den...

Meryem Ana Kilisesi, Kılıçlar Kuşluk Kilisesi

Tokalı Kilisesinin arkasındaki sırtta, Açık Hava Müzesine yaklaşık 250m. uzaklıkta. Kılıçlar Kilisesi'nin güneyindeki dik yamaçta yer alır. Net enlemesine dikdörgen planlı farklı genişlik ve yükseklikteki iki beşik tonozla örtülüdür. Kilise aziz figürleri ve incil siklusu-nun dört sahnesini içermektedir. Sahneleri; Deesis, Bey tül I ahim e yolculuk, Doğum, îsa çarmıhta, Meryem'in ölümü ve aziz tasvirleri.

elektrikli trenler nedir

Elektrikli lokomotifler ilk olarak 19. yüzyılın sonunda kullanılmaya başladı ve Batı Avrupa ile Japonya'da büyük yaygınlık kazandı. İtalya'daki demiryolları ise 1902'de elektrikli tren çalıştırmaya başladılar. Elektrikli lokomotifler dizel lokomotiflerden daha ucuz, daha verimli ve daha az kirleticidirler. En büyük mahzuru ise, elektrikli demiryolunu, kuvvet merkezi, tali merkez ve havai teller ile kurma ve bakım maliyetinin yüksekliğidir. Elektrikli lokomotifler elektrik enerjisini üzerlerindeki tellerden bir pantograf ile (makinist yerinin üstünde bulunan katlanabilir, elmas-şekilli bir cihaz) alırlar. Modern sistemlerin çoğunda, tellerin taşıdığı alternatif akım 25.000 volttur (50 veya 60 hz. yani devir/sn.) Amerika Birleşik Devletleri'-nin kuzeyinde ise demiryolu ağı 11.000 volt ve 25 Hertz taşır. Lokomotif içinde elektrik akımı önce -genellikle silisyumlu doğrultucular kullanılarak- alçak-gerilim doğru akıma çevrilir. ' Lokomotifin her bir dingil üzerinde bul...